En què consisteix el servei de comunicació inclusiva?

La comunicació inclusiva busca garantir que tots els missatges i les interaccions dins de l’organització siguin comprensibles, respectuosos i inclusius, promovent un entorn on totes les persones se sentin valorades i representades. Aquest servei inclou la revisió i adaptació de materials de comunicació per assegurar que siguin inclusius.

Avalua la teva empresa amb el test d'igualtat i diversitat d'OBBIA

Avalua la teva empresa amb aquest test ràpid i descobreix en quina fase es troba en la seva incorporació de la Diversitat i Inclusió

Què fem?

Ens enfoquem a revisar i modificar els missatges i les interaccions, dins de l’organització, per a dissenyar-los i transmetre’ls de manera comprensible, respectuosa i no excloent. Inclou la revisió i adaptació de materials de comunicació perquè siguin inclusius.

Com ho fem?

impacte mètrica

Pas 1. Revisió de materials

Auditem els materials de comunicació actuals des d’una perspectiva inclusiva, atenent criteris d’accessibilitat universal, identificant elements que puguin ser discriminatoris o que reforcin estereotips de gènere, raça, orientació sexual o altres.

Lliurem un informe diagnòstic amb els elements analitzats, assenyalant punts de millora i recomanacions aplicables per a complir amb la normativa vigent.

Pas 2. Adaptació de continguts

Modifiquem textos, imatges i altres elements visuals per a assegurar-nos que el contingut sigui accessible i comprensible, evitant qualsevol tipus de discriminació i promovent que qualsevol persona de l’organització pugui interactuar en igualtat de condicions. 

Lliurem els materials modificats i adaptats en qualsevol format, preparat per al seu ús pràctic dins de l’organització. Per exemple, guia de llenguatge inclusiu o manuals interns.

Pas 3. Formació en comunicació inclusiva

Oferim formacions pràctiques per a capacitar al teu equip amb les eines necessàries per a aplicar una comunicació i llenguatge inclusius, fomentant l’empatia i el respecte en totes les interaccions dins i fora de l’organització.

Tipus de formacions:

  • Llenguatge inclusiu i no discriminatori
  • Formació pràctica per a la redacció de continguts accessibles 
  • Estratègies per adoptar un llenguatge més inclusiu en la comunicació escrita i oral

Beneficis de la comunicació inclusiva

  • Millora la percepció de la marca i la seva reputació.
  • Fomenta un ambient de treball respectuós i col·laboratiu.
  • Atreu i fideliza talent divers.
  • Reforça la imatge de l’empresa com a referent en inclusió.

Arriba a més persones sense excloure a ningú

La manera com una organització es comunica defineix com és percebuda. A OBBIA acompanyem a construir missatges lliures de biaixos, accessibles i representatius de la diversitat del teu públic. Des de la implementació de llenguatge inclusiu fins a estratègies de màrqueting accessible, optimitzem la comunicació perquè connectis amb més persones sense excloure ningú. Així, enfortim la teva marca i demostrem un compromís real amb la inclusió i l’equitat.

Una comunicació inclusiva és clau

Potser creus que la comunicació inclusiva és complicada. Tot i això, els missatges no inclusius poden generar rebuig i afectar la reputació de la vostra organització. A més, adaptar la teva comunicació no vol dir perdre claredat, sinó guanyar en abast i engagement. Amb la nostra assessoria, assegurem que el teu missatge sigui accessible, respectuós i alineat amb els valors de la teva marca, generant una connexió genuïna amb la teva audiència.